Sidor

fredag 27 januari 2017

SPSM och tack för mig

Idag arbetar jag min sista dag och det känns lite vemodigt. Men jag känner tacksamhet för alla erfarenheter jag fått och alla människor jag träffat och allt jag lärt mig. Den närmaste tiden kommer Patricia att ta över och sedan kommer Juliane i april. Tack för mig!


Jag vill bara berätta om att jag har varit på besök hos SPSM - Specialpedagogiska skolmyndigheten. Vilka resurser de erbjuder! Jag var där tillsammans med en av specialpedagogerna för förskolorna i centrumområdet. Vi undersökte hur vi kan möta barn med andra modersmål än svenska på ett bättre sätt i förskolan. Vi träffade en rådgivare och hon visade oss hur mycket olika resurser som finns att tillgå genom deras hemsida. Vi fick också se deras utställning med anpassade läromedel. Jag rekommenderar alla att ta vara på de fina möjligheter som SPSM erbjuder på olika sätt. Det är möjligt att vi kan samverka mera i det här, fortsättning följer...


www.spsm.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar